Az előző bejegyzésemben már megpedzettem a specializációt. Ez nagyon fontos a vevőkörünk meghatározásánál. Fel kell tennünk a kérdést: kik (lesznek) az én vevőim? Kismamák, fiatalok, öregek, üzletemberek, motorosok, orvosok, kertészek? A válasz szinte végtelen (na jó, annyi azért még sem(: ). Társkereső oldal már van egy csomó, de zsidó társkereső még nincs-gondolkothat egy kezdő vállalkozó. Egyáltalán nem gond ha specializálódunk, hiszen megfér egymás mellett a Tesco, a CBA és a sarki kisbolt is. Nagyobb vevőkör nagyobb költségekkel is jár. Lehet az bérelt üzlethelység vagy szerver a honlapnak. Az egyik nagy közösségi oldalon a minap publikált adatok szerint közel 70 millió felhasználó van. Ennél fogva el lehet képzelni, hogy mennyit költ a cég szerverekre, programozókra, hogy minden flottul menjen. Ezzel szemben ha csinálnánk egy magyar (később akár nemzetközi lappá is fejleszhetjük) zsidó (de lehetne akár keresztény, budhista, diplomás, meleg, segítséggel elős) társkeresőt, kevesebb, de annál koncentráltabb felhasználói kört kaphatunk. Kevesebb költség a szervereknél és a reklámkiadásokat is optimalizálhatjuk. Például feladhatunk reklámot egy 1 000 000 példányszámú napilapban egy csomó pénzért és az 1 milló olvasóból lehet, hogy lesz 10 000 zsidó, aki ellátogat a lapunkra. Vagy feladhatunk reklámot tizedannyiért a "Hanuka és más ünnepek" című hetilapban (most találtam ki (: ). És bár ennek az újságnak csak 25 000 olvasója van, szinte minden egyes olvasó potenciális felhasználója lehet a honlapunknak.
Tehát határozzuk meg a vevőink körét és eszerint alakítsuk a stratégiánkat, designt és a reklámozási helyeket. Egy rózsaszín színvilágú oldal jobban illik egy kismamákat megcélzó oldalhoz, mint egy komoly orvososhoz. Nézzük meg mit szeretnek olvasni a kismamák és eszerint töltsük fel tartalommal. Ajánlatos babákkal kapcsolatos cikkeket, tippeket, trükköket összegyűjteni nem pedig pornót vagy a legújabb 6 hengeres csodaautóról szólót. És ugyanez vonatkozik a reklámra is, jobban járunk ha például a Nőklapjában vagy a Kiskegyedben hirdetjük magunkat, mint például a Bögyös macákban vagy a Motor Revüben.
Fontos!!! Kezdőként egy speciális ügyfélkört megcélzó lap, sokkal jövedelmezőbb lehet. Kevesebb felhasználonk lesz, az igaz, de ez a kevés hajlandó lesz fizetni a megfelelő tartalomért.